Us adjuntem la notícia sobre la jornada contínua que ens ha enviat la FAPA:
Notícia El Periodico Mediterraneo
Notícia El Periodico Mediterraneo
Preocupació a la Confederació Gonzalo Anaya per no estar convocats a negociar la jornada intensiva
17/11/2014
La Conselleria d’Educació deixa als representants de les famílies fóra de la negociació del Decret de Calendari i Jornada Escolar en no convocar a la Mesa de Mares i Pares. La Conselleria d’Educació no ha convocat a la negociació de la jornada continuada a les organitzacions d’AMPAs perquè puguen fer aportacions al borrador del Decret de Calendari i jornada escolar. Sense comptar novament amb els representants de les AMPAs, la consellera Maria José Català repeteix la mateixa errada que va cometre amb la negociació del programa experimental de la jornada continuada i negocia unilateralment amb els sindicats docents.
D’aquesta manera, des de la Confederació Gonzalo Anaya –integrada per FAPA Castelló Penyagolosa, FAPA-València i FAPA Enric Valor Alacant- informen que ens arriba la informació pels mitjans de comunicació i no per la via oficial. Recorden a la consellera que el tema de la jornada escolar afecta directament als escolars i a les famílies i, per tant, exigeixen que la consulta s’ha de fer als seus representants.
Com a organització més representativa de les associacions de mares i pares d’alumnes recomanem a la consellera Català un procés de negociació “obert a tots els sectors”, sense precipitació i amb tota la informació adreçada a les famílies sobre el seu projecte de Jornada Escolar.
En esta línia, tornem a demanar els estudis científics que avalen la proposta de jornada continuada que tracta de regular la Conselleria d’Educació i també sol·licitem les conclusions sobre els programes experimentals de jornada continuada en el curs 2013-2014 i la seua projecció actual.
Per acabar, instem a la reflexió i a la responsabilitat de tots els sectors educatius en aquesta nova partida de la jornada continuada oberta per la Conselleria d’Educació i que, fins al dia de hui, negocia unilateralment. “Aconseguir un servei públic d’educació com el que tenim és el resultat de l'esforç i del treball de moltes persones i organitzacions que porten molts anys treballant. Darrerament s’ha atacat les condicions de treball del professorat i també l’atenció educativa als nostres fills i filles, amb l eliminació d’unitats i augment de ratios i també s’han retallat o eliminat les ajudes a l’escolarització que garantien la compensació de les desigualtats. Des de les AMPA instem a la al reflexió i a repensar molt bé com juguem aquesta nova partida de la jornada intensiva perquè l’educació pública no resulte més perjudicada iaixò passa per garantir i millorar els serveis que ofereix en l’actualitat”, ha destacat Loli Tirado, presidenta de la Confederació d’AMPAS Gonzalo Anaya.